MENÜ

Ezen a honlapon minden játékról kaphattok leirást

A The Witcher (az eredeti Wiedźmin szóból fordították) egy lengyel szerepjáték, melyet a CD Projekt belső fejlesztőstúdiója készített ésLengyelországon kívül az Atari látta el a kiadói teendőit a 2007 októberében megjelent programnak. A játék a lengyel fantasy író, Andrzej Sapkowski Vaják című regénysorozatán alapul és a BioWare által fejlesztett Aurora Engine grafikus motort használja. (Hasonlóan például azObsidian Entertainment Neverwinter Nights 2 című játékához.) A játék kizárólag PC platformra jelent meg, de terveztek egy konzolos változatot is The Witcher: Rise of the White Wolf címmel, ám annak fejlesztését pénzügyi okokból leállították. Valószínűleg az erőforrásokat a 2009. szeptember 19-én bejelentett folytatás, a The Witcher 2: Assassins of Kings készítésére csoportosították át, ami 2011. május 17-én jelent megMicrosoft Windows platformra, míg az Xbox 360 változat 2012. április 17-én került a boltokba.[1] A The Witcher a magyar felirat mellett a magyar szinkron lehetőségét is felkínálta.

 

Történet:

Ithlinne, egy tünde látnok megjövendöli, hogy a Fehér Fagy és Fehér Fény pusztítása során a világ meg fog semmisülni. Közben a kegyetlen Nilfgaardi Császárság is fenyegeti Temeria és a többi északi királyság féltve őrzött területeit. A sok viszálykodás között megjelenik a Lángoló Rózsa Rendje is, akik megígérik a népnek, hogy elhozzák a békét, valamint, hogy a jeges pusztítást csak az ő lángjuk semmisítheti meg. A Rend ellenfele a Scoia'tael vagy Mókusok, a kiközösített tünde és törpe lázadók, akik a másfajúak felszabadítását tűzik ki célul. Azonban további gondok jelentkeznek, mikor különféle teremtmények lepik el Temeriát. A játék bevezetőjében Ríviai Geralt, Temeria királyának, Foltestnek a lányát, Adda hercegnőt változtatja vissza. A királynak saját testvére szült gyermeket, és az egyik tisztviselő ezért megátkozta, hogy szörnnyé, strigává változzon át.

Geralt később elveszti emlékezetét, és társai az erdőben találnak rá, majd visszaviszik Kaer Morhen erődjébe, ahol sok-sok éve witcherré képezték. Nem sokkal később a Szalamandra nevű bűnszervezet katonái hatolnak be az erődbe egy varázsló és egy erőteljes szörny, egy rémsáska támogatásával. A maroknyi witchernek és egy Triss Merigold nevű varázslónőnek kell felvennie velük a harcot. Ám a katonákkal együtt érkezik egy bűnöző, akit csak Professzor néven ismernek, valamint Azar Javed, a szalamandrák vezére. A harc közben ők ellopják a witcherek féltve őrzött mutagénjeit, majd pedig halálosan megsebesítik Leót, az egyik witchert. A megmaradt witcherek szétválnak, hogy szerte a világon keresztül üldözzék Javedet és a Professzort, valamint, hogy visszaszerezzék ellopott titkaikat.

Geralt Temeriába megy, azonban a pestisjárvány miatt létrehozott karanténnak köszönhetően nehéz a bejutás Vizimába, a fővárosba. A külvárosban találkozik Alvinnal, egy különleges képességű gyermekkel, régi ismerősével, Shanival, akire nem emlékszik. A külvárost egy szörny, a Bestia tartja rettegésben. A helyi vezetőktől kapott küldetések alapján ezután bejut a városba, legyőzve a szörnyet, valamint megölve vagy megmentve egy boszorkányt, akit sok helyi gyanúsít a szörny irányításával. Az események során Geralt leleplez egy együttműködést a helyi vezetők és a Szalamandra között, ez alapján pedig dönthet a falusiak kiirtásáról vagy megkíméléséről.

A második fejezet főleg a Szalamandra felkutatásával telik. A városba való belépéskor letartóztatják őt, és tömlöcbe vetik, ahonnan úgy szabadul ki, hogy elvállalja a csatornákban lakó szörnyeteg, egy kukorix megölését. A csatornában találkozik Siegfrieddel, a Lángoló Rózsa egy lovagjával, aki segít neki a szörny legyőzésében, és egy magándetektívhez küldi. A detektív segítségével Geralt nyomozásba kezd, miközben Kalkstein, egy alkimista megbízásából a közeli mocsárban található tornyot vizsgálja, amely egy varázslóé volt. Később kiderül, hogy a gyanúsítottak mindegyike ártatlan, és a magándetektív valójában Azar Javed, aki az eredetit megölve, illúzióval felvette annak alakját. A torony kinyitása után Geralt magához vesz egy varázskönyvet, majd megküzd Javeddel és a Professzorral, akiknek sikerül csellel kiütniük őt, és elvenni tőle a könyvet, majd elmenekülni.

Az összecsapás után Geralt Triss Merigold házában ébred fel, Vizima kereskedőnegyedében. Kiderül, hogy amíg eszméletlen volt, a Rend és a Mókusok csatát vívtak a mocsárban, ami a Rend győzelmével ért véget. A fejezet nagy részében a Szalamandra után nyomoz, felszámolva vizimai droglaborjukat és a működéséhez szükséges mocsári növénygyűjtőhelyeket is. A Szalamandra elleni harc során kiderül, hogy a távollévő Foltest király pecsétjét ellopták, és valaki annak segítségével meghamisítja a királyi rendeleteket. Geralt Trissen keresztül meghívást kap egy fogadásra, ahol összegyűlnek a Szalamandra ellen harcoló magas rangú személyek, és a meghívottak között van Adda hercegnő, akit évekkel korábban visszaváltoztatott. A hercegnő felajánlkozik a witcher számára, és a vele való együttléttől függetlenül vannak baljós utalások: a ládájában található egy levél a Szalamandrának, míg a közelében rezegni kezd Geralt medálja, ami szörnyek közelségét jelzi. Triss megkéri Geraltot, hogy vigye el neki Alvint, és Shani is ugyanezzel a kéréssel áll elő. Döntésétől függően szerelmi viszony kezdődik azzal, akihez a gyereket viszi.

Ezek után Geralt megtámadja a Szalamandra bázisát, és korábbi döntéseitől függően Siegfried és a Rend lovagjai vagy pedig a Scoia'tael és vezetőjük, Yaevinn segítik őt a harcban. Javed a küzdelem során varázslattal különválasztja Geraltot szövetségeseitől, de ő mégis tovább halad és megküzd a Professzorral. Ám megölni nem tudja, ugyanis megnyílik a föld alattuk, és egy barlangba zuhannak, ahol a várost rettegésben tartó pókszerű lényeknek, a kikimóroknak a fészke van. A királynő megöli a Professzort, majd Geralt ellen indul, aki varázslattal sikeresen beomlasztja a barlangot. Odakint Adda harcgenő vár rá, és parancsba adja a letartóztatását, azonban mielőtt erre sor kerülhetne, Geralt eltűnik. A következő fejezetben derül ki, hogy Triss teleportálta el mágia segítségével egy másik helyre, ahol a falusiak és a víz alatt élő vodiánok között közvetíti a békét, és több kisebb feladatot hajt végre. A fejezet végén a Mókusok túszul ejtik a falu lakosságát, és Geralt választás előtt áll: maradhat semleges, állhat a Rend vagy a másfajúak oldalára. Ezután régi barátja, Dandelion, a bárd oldalán visszatér Vizimába.

A fővárosba visszatérve magasba csapó lángok fogadják őket, kiderül, hogy kitört a polgárháború: a gettóba zárt másfajúak fellázadtak, és a Rend igyekszik ezt leverni. A korábbi csatában hozott döntés alapján Geralt Shaninak segít a sebesülteket kórházba szállítani vagy pedig a lovagok vagy a másfajúak oldalán beleveti magát a harcba. A Lángoló Rózsa Rendjének nagymesteréről kiderül, hogy mindvégig a király elárulásán munkálkodott, és valójában ő a Szalamandra vezére. A nagymester ismét megátkozza Addát, hogy strigává alakuljon, így próbálva meghiúsítani a szövetséget a szomszédos Redaniával, akinek királya őt akarja feleségül venni. A király arra kéri a withcert, hogy végezzen a nagymesterrel, és tanácsot kér a polgárháborúval kapcsolatban. Geralt a korábbi döntései alapján meggyőzheti őt a Mókusok igazáról vagy a Rend hűségéről, illetve, hogy mindkettőjük ellenség. Ezután szintén a döntései alapján társat kap ehhez: Yaevinnt, a Scoia'tael vezért, Siegfriedet, a Rend lovagját vagy Triss Merigoldot, majd az úton szintén ezek alapján találkozik a két fél vezérével. Az első és második esetben az ellenséges vezérekkel, akiket meg kell ölnie, míg a harmadik esetén mindkettőjükkel, és így határozhat sorsukról.

Kiderül, hogy a nagymester arra használta fel az ellopott mutagéneket, hogy mutánsokat hozzon létre, akikkel meg kell küzdeniük, hogy a közelébe jussanak. A nagymester házába Geralt egyedül megy be, ahol beszél vele. Ő beszél arról, hogy csupán a megjövendölt Fehér Fagy elől szeretné délre menekíteni az emberiséget, a mutánsok pedig az ő védelmezőik lennének a hosszú úton. Amikor Geralt nem hisz neki, a nagymester illúziót hoz létre, ahol a jövő elképzelt fagyos világát mutatja be. A maroknyi túlélő ember majomszerű, primitív csontogánként éli életét. Az itteni haladás során Geralt szövetségesei is előkerülnek, és segítik őt az útján, amelynek végén megöli a nagymestert, és megtöri az illúziót. Visszatérte után a király kifizeti őt, ám miközben a végső animáció során elsétál, egy orgyilkos kerül elő, akit ő intéz el, mielőtt megölhetné a királyt. Az álarcát levéve derül ki, hogy ő is egy witcher volt, amely a The Witcher 2: Assassins of Kings történetét vezeti be.

The Witcher logo.svg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tomb Raider:

A Tomb Raider (sz. sz. „Sírrabló”) egy angol/amerikai fejlesztésű[forrás?] videojáték-sorozat. A harmadik személyű akció-kalandjáték (TPS) főhőse Lara Croft, egy műkincsek felkutatásával foglalkozó nő. A játéksorozat összesen nyolc egyedi, egy évfordulós, valamint négy kiegészítő kiadványból áll, és PC-n kívül több játékkonzolra is megjelent, emellett pedig két mozifilm is készült a játék alapján.

Kezdetek

Az első játék 1996 október 30-án jelent meg a Core Design fejlesztőstúdió jóvoltából. A kornak megfelelően eredetileg férfi főhős állt a középpontban, azonban Toby Gard a figurát egy női kalandorra cserélte. A tervezett Laura Cruz nevet megváltoztatva lett Lara Croft a főhős. 1996 őszén látott napvilágot és megjelenését szinte azonnal siker koronázta. A feszülő pólós, rövidnadrágos, mindkét kezében pisztolyt tartó Lara hamar népszerű lett a PC-s játékosok körében, azonban Gard még ebben az évben távozott a csapattól, mivel nem volt hajlandó a főhősből szexszimbólumot csinálni. Azonban a jogok ott maradtak az Eidos Interactive & Core Design páros kezében.

Lara alakja mellett a másik ok, ami hozzájárult a sikerhez, hogy ebben az időben ez volt az egyetlen 3D-s külső nézetes kalandjáték.

A játék nagy sikert ért el s több millió példányban kelt el világszerte. Így PC mellett megjelent Sony Playstation játék konzolán is. Évekkel később pedig az első rész a Nokia Ngage - főleg játékra tervezett - mobilján is elérhetővé vált.

Sikerek

Az 1996 novemberében megjelent első rész hatalmas sikert ért el. Nem sokkal később - kisebb grafikai változtatásokkal - 1997 őszén megérkezett a Tomb Raider II névre keresztelt második rész. Finomodott a grafika és az irányítás is. Először használhattunk járművet, vagy még érdemes megemlíteni hogy a második részben még több emberi ellenfelet kaptunk. Kicsit megkésve, 1998 tavaszán megérkezett az első rész kiegészítője, amely Tomb Raider Gold névvel legálisan és ingyenesen letölthető volt.

A kiegészítő megjelenése után, 1998 őszén megjelent a Tomb Raider III: Adventures Of Lara Croft címmel fémjelzett harmadik rész. Tovább finomítottak a grafikán, több új jármű jelent meg. Bejárhattuk az egész földet Afrikától Nevadán keresztül egészen a fagyos Antarktiszig. Levezetésként 1999 tavaszán érkezett a szintén ingyenes második rész kiegészítője a Tomb Raider II Gold.

Mi tagadás, az első rész sikerét nem tudták a következő részek felülmúlni. Egyedül az 1999 őszén megjelent Tomb Raider - The Last Revelation névre keresztelt negyedik rész. Ez volt a leghosszabb rész közel 38 pályát tudhat magáénak. Nemcsak a grafikában fejlődött a játék sokat a harmadik rész óta, de a történet is jobban kidolgozott. Az eddigiekhez képest beláthatatlanul sok új pálya és új fegyverek jelentek meg. Történeti lezárása rajongók sokaságát sokkolta.

Rajongók nyomására a Core Design belekezdett az ötödik rész készítésébe, melynek a Tomb Raider Chronicles munkanevet adta, s amely összefoglaló epizódként funkciónált. A játék 2000őszén jelent meg, de felvezetésként a játokosok megkapták ez év tavaszán a Tomb Raider - The Lost Artifact, valamint Tomb Raider - The Times a harmadik, illetve negyedik rész kiegészítőjét. Érdekesség még, hogy megjelent a Chronicles mellé egy pályaszerkesztő program is, mellyel a rajongók egyedi Tomb Raider pályákat készíthettek Lara Croft főszereplésével. Először fizetős volt, majd később ingyenesen letölthetővé vált.

A rajongóknak közel három évet kellett várniuk az új epizódra, amely végül 2003-ban jelent meg Lara Croft: Tomb Raider - The Angel Of Darkness néven. A következő generációs játék viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, s a rajongók szemében bizony nagyot bukott. A játékba új irányítást csempésztek bele mint például a lopakodás vagy párbeszéd és az ehhez köthető nyomozás. Érdekes volt még a karakter fejlődés, de sajnos ezt is elrontották, így Lara egyes feladatok révén tudott csak fejlődni, ha ezt kihagyta, akkor a játékos egy adott szinten megrekedt. A történet középpontjában egy gyilkosság állt, ami teljesen átalakította a hangulatot s a rajongók nem egy újabb kalandot kaptak, hanem egy akcióra kiélezett krimit. Emellett még hozzásegítette a játékot a sikertelenséghez, hogy meglehetősen sok hiba volt benne, valamint történetileg is félbeszakadt, hiszen több részesre tervezték. Ám mivel ezt a részt sikertelenség koronázta, így ezt a szálat nem folytatták.

Végül a játék sikertelensége volt az, ami az utolsó szög volt - az egyébként is haldokló - Core Design koporsójába, valamint az Eidos Interactive eladásához vezetett. A Tomb Raider jogok átvándoroltak a Crystal Dynamics-hoz. Úgy tűnt Lara Croft és a Tomb Raider megbukott, s majd a feledés homályában eltűnik végleg.


 

A Crystal Dynamics azonban látott fantáziát még a játékban, s mivel náluk voltak a jogok, úgy döntöttek, belevágnak egy újabb játék megalkotásához, mindent az alapoktól kezdve. Pozitívumnak számított az is, hogy a csapathoz csatlakozott Lara Croft megálmodója, Toby Gard is. A munkálatok gőzerővel folytak. Ez idő alatt megjelentek képek a készülő munkából, ami szintén pozitív bizakodásra adott okot. A Crystal Dynamics még 2005karácsonyán a fa alá akarta tenni az újjászületett Larát, azonban a megjelenést inkább 2006 áprilisára halasztották, hogy finomítsanak a játékon. Az eredmény nem maradt el: hatalmas siker övezte a Lara Croft: Tomb Raider Legend címmel megjelent játékot, mely a hagyományokat megőrizve teremtett új stílust a Tomb Raider világában.

A Crystal Dynamics azonban nem ült ölbe tett kézzel; így a játék tíz éves évfordulójára elkezdte készíteni az első rész felújított változatát, amely Lara Croft: Tomb Raider 10th Anniversary Edition munkacímen futott. Fél év csúszással, 2007 tavaszán megjelent a Lara Croft: Tomb Raider Anniversary néven, amely teljes egészében adta vissza az első rész hangulatát - új grafikai köntösben. Ám a kor - és a piac - elvárásainak megfelelően némileg könnyebbre sikerült az eredetijénél.

A következő rész másfél évvel később, 3-4 hónappal az első tervezett kiadási időponthoz képest a karácsonyi vásárlási rohamra időzítve, 2008 novemberében jelent meg a Tomb Raider: Underworld címmel PC-re, PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra, Wii-re és NDS-re. Eredetileg PlayStation 2-re is megjelent volna a többi platformra készült változattal együtt, de jócskán megkésve végül is 2009 elején jelent meg.

TombRaider2013.jpg

 

Asztali nézet